Κεντρική Περιοδοντολογία Εμφυτεύματα Συχνές ερωτήσεις Για συναδέλφους
Οδηγίες - έντυπα
Μηνύματα
Σώμα & Περιοδόντιο

Από το τέλος της δεκαετίας του 1990, έχει ξεκινήσει στο εξωτερικό μια προσπάθεια για την ενημέρωση του κόσμου πάνω σε ένα θέμα που οι οδοντίατροι υποπτεύονταν από καιρό: Τη σχέση των νόσων του περιοδοντίου με γενικότερες παθήσεις της υγείας μας.

Από τις αρχές της νέας δεκαετίας, η διαρκής έρευνα στο θέμα αυτό μας αποκαλύπτει ότι όντως υπάρχει συσχέτιση μεταξύ περιοδοντικών νόσων και γενικότερων παθήσεων του οργανισμού μας. Ασφαλώς απαιτούνται περισσότερες έρευνες που μας αποκαλύπτουν τους βασικούς μηχανισμούς αλληλεπίδρασης των νόσων του περιοδοντίου με τις καρδιαγγειακές νόσους, το εγκεφαλικό επεισόδιο, το μη ρυθμισμένο διαβήτη, τις πρόωρες γεννήσεις και τις αναπνευστικές νόσους. Παρόλα αυτά, οι περιοδοντολόγοι γνωρίζουν ότι οι περιοδοντικές νόσοι είναι βακτηριακής αιτιολογίας, συνεπώς είναι μολύνσεις του στόματος και των ούλων που πρέπει πάντα να λαμβάνονται υπ' όψη.

Τα περιοδοντικά βακτήρια, μπορούν να μπουν στην κυκλοφορία του αίματος και να "ταξιδέψουν" σε άλλα όργανα. Πιθανώς να μπορούν να ξεκινήσουν καινούργιες φλεγμονές στα όργανα αυτά. Η έρευνα μέχρι στιγμής μας δέιχνει ότι οι περιοπαθογόνοι μικροοργανισμοί πιθανώς να μπορούν να συνεισφέρουν στα παρακάτω:

• Στην ανάπτυξη καρδιαγγειακών νόσων, την υπ' αριθμό ένα αιτία θανάτου στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.
  • Στην αύξηση της πιθανότητας της προσβολής από εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Στην αύξηση της πιθανότητας γέννησης ενός παιδιού πρόωρα και με χαμηλό βάρος
  • Στο να αποτελέσουν απειλή στους ανθρώπους που πάσχουν από διαβήτη, αναπνευστικές νόσους ή οστεοπόρωση

Μην αγνοείτε τη στοματική σας υγεία!

Εάν εκτιμάτε τη στοματική σας υγεία όσο και τη γενική σας υγεία, τότε μια περιοδοντολογική εκτίμηση είναι μια καλή ιδέα. Τις περισσότερες φορές, μια περιοδοντολογική εκτίμηση που περιλαμβάνει κλινικό και ακτινογραφικό έλεγχο είναι ο μόνος τρόπος διάγνωσης των νόσων του περιοδοντίου. Η περιοδοντολογική εκτίμηση μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για σας που:

• Έχετε συμπτώματα περιοδοντικής νόσου
  • Πάσχετε από καρδιαγγειακές νόσους, διαβήτη, αναπνευστικές νόσους ή οστεοπόρωση
  • Σκέφτεστε να μείνετε έγκυος
  • Έχετε ιστορικό κληρονομικότητας στην περιοδοντική νόσο
  • Κάποιο μέλος της οικογένειάς σας πάσχει από νόσους του περιοδοντίου, γιατί, όπως έχει αποδειχτεί, γίνεται μεταφορά βακτηριδίων από ένα μέλος της οικογένειας σε άλλο.
  • Έχετε κάποια πληγή στο στόμα, ή ενόχληση που παραμένει πάνω από δύο εβδομάδες.

Μάθετε περισσότερα

• Επισκεφτείτε την ενότητα "Οδηγίες - έντυπα" της ιστοσελίδας του Περιοδοντολογικού Ιατρείου στο μενού αριστερά και διαβάστε τα φυλλάδια που βρίσκονται εκεί.
  • Διαβάστε την ενότητα "Νέα και Ενημέρωση" όπου αναγράφονται τελευταίες εξελίξεις πάνω σε θέματα περιοδοντολογίας
  • Επισκεφτείτε τους συνδέσμους της Αμερικανικής Ακαδημίας Περιοδοντολογίας και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Περιοδοντολογίας για πληροφόρηση σε αυτά τα θέματα στην αγγλική γλώσσα